İtalya Başkonsolosluk Bölümleri

İtalya Başkonsolosluk Bölümleri

İtalya İstanbul Başkonsolosluk bölümleri 6 birimden oluşmaktadır. Her birimin görevi ve bu birimlerde görev yapan kişilerin ismi farklıdır.

Bir birimde görev yapan kişi diğer birimin işleri ile ilgilenemez. Bazı istisnai durumlar haricinde her birim kendi işlemleri ile ilgilenmektedir.

Bina içerisinde İtalya vatandaşı olan çalışanların bulunmasının yanı sıra Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları da görev yapabilir. Her bölüm kendi içerisinde de birimlere ayrılabilir.

Bu birimlerin ilk Sekreterlik Bölümüdür. Sekreterlik bölümü Protokol, Basın, Santral, Fax, Arşiv, Genel İşler, Personel, Lojistik alanında işlemeler ile ilgilenmektedir. İtalya İstanbul Başkonsolosluk bölümlerine dair detaylı bilgi aşağıda yer almaktadır.

İTALYA İSTANBUL BAŞKONSOLOSLUĞU SEKRETERLİK BÖLÜMÜ

Protokol, Basın, Santral, Fax, Arşiv, Genel İşler, Personel, Lojistik bölümlerinden oluşan sekreterlik biriminde bu kategorilere ait işlemler değerlendirmeye alınmaktadır.

Bu işlemler dışındaki başvururları sekreterlik değil ilgili bölüm değerlendirmektedir. Sekreterlik birimine ulaşmak üzere tanımlanan e-mail adresi ise şöyledir;

Sekreterlik Bölümü E mail: segreteria.istanbul@esteri.it

Herhangi bir işlem için e-mail ile ulaşım sağlamak isteyen şahıslar bu e-mail ile irtibat kurabilirler.

İTALYA İSTANBUL BAŞKONSOLOSLUĞU YÖNETİM BÖLÜMÜ

Yönetim Kasa biriminden oluşmaktadır. Burada yönetim birimleri yer almaktadır. Yönetim ile iletişime geçmek üzere tanımlanan e-mail adres ise şöyledir;

Yönetim Bölümü E mail: amministrazione.istanbul@esteri.it

İTALYA İSTANBUL BAŞKONSOLOSLUĞU TİCARET BÖLÜMÜ

Ticari Enformasyon, Pazar Araştırması, Deniz ve Hava nakliyat birimlerinden oluşmaktadır. Bu birimlerde işlemleri olan kişilerin Ticaret bölümüne müracaat etmesi gerekmektedir.

İtalya İstanbul Başkonsolosluk Bölüm 1

Vize Bölümü vize işlemlerinin ve vize başvurur evraklarının alındığı kısımdır. Genelde vatandaşların başvuru yaptığı birimdir. Vize bölümü ile irtibat kurmak isteyen ya da evrak gönderimini e- mail üzerinden sağlamak isteyen kişiler için e- mail adresi şu şekildedir;

Vize Bölümü E mail: visti.istanbul@esteri.it

İtalya İstanbul Başkonsolosluk Bölüm 2

Pasaport, Konsolosluk Kütüğü, Medeni Durum, Noterlik İşlemleri, Veraset İlanı, Çeviriler, Emeklilik, Sağlık, Evlat Edinme İşlemleri, Danışma, Çalışma

Pasaport Bölümü E mail: statocivile.istanbul@esteri.it

Vatandaşlık Bölümü E mail: anagrafe.istanbul@esteri.it

Muhasebe Bölümü E mail: contabilita.istanbul@ esteri.it

İtalya İstanbul Başkonsolosluk Bölüm 3

Kamu ve Özel Okullar, Diplomalar, Üniversite Girişleri

Okul Bölümü E mail: scuola.istanbul@esteri.it

Arşiv Bölümü E mail: archivio.istanbul@esteri.it

İtalya İstanbul Başkonsolosluk birimleri ve bölümleri bu şekildedir. Hangi birimde ne işlem yapılacak ise ilgili birime müracaat edilmesi gerekmektedir.

Birimler ve bölümler birbirilerinin işlemlerini gerektiği taktirde onaylama yetkisine ve inceleme yetkisine sahip olabilirler. Gerekmeyen durumlarda her birim kendi ilgili müracaatlarını değerlendirmektedir ve buna göre evrak istemektedir.

İTALYA İSTANBUL BAŞKONSOLOSLUĞU ULAŞIM

İtalya İstanbul Başkonsolosluğu her yerden ulaşılabilecek merkezi bir noktada bulunmaktadır. Bu noktaya ulaşmak üzere toplu taşıma araçları ve özel araçlar kullanılabilinir.

Toplu taşıma aracı kullanmak için gerekli otobüs hatları aşağıda yazmakta ve özel araç ile ulaşım sağlamak isteyenler için de açık adres yer almaktadır.

İtalya Başkonsolosluğu İstanbul Adres
Boğazkesen Cad. Tomtom Kaptan Sk. No: 5, 34433, Tophane,  Beyoğlu/İstanbul

İtalya İstanbul Başkonsolosluğu çalışma saatleri
Pazartesi Cuma 09.15 / 12.30 (Çarşamba 14.15 / 16.15)

İtalya İstanbul Başkonsolosluğu Ofis Saatleri
Pazartesi, Perşembe 08.30 / 13.00 ve 13.30/ 16.30 (Cuma 8:30 / 14:30)

İETT 70 KE – Kurtuluş – Eminönü

İETT 30 D – Dereboyu – Taksim

İETT 26 B  – Gayrettepe – Eminönü

İETT 26 – Dikilitaş – Eminönü

İETT YT 1 – Yenikapı – İDO – Taksim

İETT 26 A – Fulya Mahallesi – Eminönü

İETT 28 – Edirnekapı – Beşiktaş

İETT 28 T – Topkapı – Beşiktaş

İtalya'da İş Kurmak Ve Oturum Almak

İtalya’da şirket ortağı ya da yöneticisi sıfatı ile oturum izni almak için işletmenin 3 yıl süresince aktif olma şartı aranmaktadır aynı zamanda her yıl açılan iş kutularına göre oturum izni almak mümkündür. Oturum izni almak için şirket kurulurken kurulum stratejisi büyük öneme sahiptir.

İtalya İçin Vize

İtalya’ya seyahat etmek isteyen umuma mahsus pasaport sahibi Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları vize almak zorundadır. Aynı zamanda Türkiye’de ikamet eden 3. ülke vatandaşlarının da İtalya’ya giriş yapabilmesi için konsolosluğa lise başvurusunda bulunması gerekir. Vize almak için önemli olan evrakların eksiksiz hazırlanması ve başvuru formunun gerçeğe uygun şekilde doldurulmasıdır.

İtalya'ya Gitmek İçin Ne Kadar Para Lazım

İtalya’ya gitmek isteyen Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlarının merak ettiği konulardan birisi ülkeye gitmek için ne kadar paranın gerekiyor olduğudur. İtalya vize ücretleri konsolosluk tarafından her yıl güncellenmektedir başvuru sahibi öncelikle konsolosluk harç ücreti ile birlikte hizmet aldığı kurumu servis bedeli ödemek zorundadır. Vize başvurusunun gerekli evrakları içerisinde yer alan 30 bin avro teminatlı seyahat sağlık sigortası yaptırılmalıdır. Tüm bunların yanı sıra kısa süreli konaklamalarda Otel ve uçak bileti sunulduktan sonra banka hesabında en az 12 bin TL bulundurulmalıdır.

İtalya Yeşil Pasaport

Yeşil pasaporta sahip olan Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları 30 güne kadar olan seyahatlerinde vizeden muaftır. Bordo pasaportu olan için Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları açısından geçerli kural olan pasaportun vize bitiminden sonra 3 ay geçerlilik şartı yeşil pasaport için de uygulanmaktadır.

İtalya Öğrenci Vizesi Ücreti

90 gün ve üzerinde İtalya’da kalmayı sağlayan D tipi eğitim vizeleri için harç ücreti konsolosluk tarafından belirlenmektedir. 25 yaşından daha küçük olan öğrencilerden pasaport harç ücreti alınmaz. 90 günden daha az kalacak olan öğrenciler Schengen vizesi olan İtalya C Tipi vize için başvuru yapmalıdır. 90 günün altında eğitim alacak olan öğrenciler için kursun tam zamanlı ve haftada en az 20 ders saati olması halinde ücretsiz vize alma ihtimali bulunmaktadır. Öğrenci vizesi için yapılan başvuruları ve delinmesi halinde ödenen ücret geri iade edilmez.

Yorum Yap

Call Now ButtonAcil Vize